Realizare site
realizare site de prezentare
Promovare pe Facebook – Kdd
10 martie 2020
promovare website
Promovare Google Ads
11 martie 2020

Twitter

Realizare Site Web

Realizare Site Web

Twitter a fost creat în anul 2006, printre fondatori numărându-se şi
Jack Dorsey, actualul preşedinte şi autorul primului mesaj de acest tip,
mesaj denumit iniţial twttr. Termenul de twitter înseamnă ciripitul
păsărilor şi definește ideea de bază a platformei: mesaje scurte, cu o
lungime de maxim 140 de caractere. Scopul era acela de a comunica prin
mesaje scurte cu un grup de oameni.
Similar reţelei Facebook, şi Twitter a pornit iniţial ca un proiect
destinat unui grup restrâns de oameni, sub forma unui serviciu intern
dedicat angajaţilor firmei Odeo, o firmă de podcasting fondată de către doi
dintre iniţiatorii platformei Twitter.
În anul 2007 este fondată compania Twitter, al cărei preşedinte este
Jack Dorsey. Twitter este un hibrid, îmbinând atât caracteristicile unei
reţele sociale, cât şi cele ale unui site de micro-blogging, permiţând
utilizatorilor săi să transmită informaţii, să comenteze diverse evenimente
şi să aducă în atenţia celorlalţi utilizatori un anumit conţinut video sau
audio.
Care este publicul ţintă?
 companiile
Acestea îşi pot dezvolta afacerea prin promovarea anunţurilor
privind vânzările, promoţiile, noutăţile sau serviciile. Apoi,
reţeaua poate fi folosită în scopul menţinerii legăturilor cu clienţii
şi atragerii de potenţiali clienţi
 statul
Instituţiile publice creează şi menţin legături atât între ele cât şi
cu publicul lor ţintă. Este o modalitate de apropiere şi extindere a
ariei de vizibilitate
 societatea
Zilnic, milioane de oameni folosesc Twitter pentru a împărtăşi
opinii, a face schimb de idei şi a fi la curent cu noutăţile din aria
lor de interes

Aplicaţii
Twitter şi-a dezvoltat aplicaţiile pe trei mari platforme hardware:
 smartphone:
− Iphone, Android, Windows Phone, Nokia, Blackberry 7, Blackberry

distribuirea de fotografii, mesaje, acces rapid la noutăţi
 tablete:
− iPad, Twitter for Windows 8, tablete cu sistem de operare Android:
afişarea de fotografii, materiale video, articole, posibilităţi avansate
de căutare, crearea de liste
 platforme tip Desktop:
− Mac, Windows 8 cu aceleaşi facilităţi de partajare de conţinut audio,
video sau text şi acces la informaţii. Din această categorie face parte
o aplicaţie cu aspectul extrem de ergonomic, TweetDeck, care
permite personalizarea cronologiei activităţii pe Twitter (Timeline),
gestionarea listelor cu muzica preferată, opţiuni de căutare, filtre,
precum şi administrarea mai multor conturi.


Pro Twitter – Avantaje
accesibilitate
 este gratuit
 viteză mare de comunicare
 informaţia se partajează cu prietenii, familia şi grupurile de interes
marketing
 conectare cu piaţa
 urmărirea activităţii concurenţei şi adaptarea ulterioară a strategiei
de marketing
 contact cu clienţii şi potenţialii clienţi
vizibilitate
 postările pot fi integrate şi pe alte platforme, precum Facebook sau
MySpace, aşa încât ele să apară în timp real şi pe conturile
respective
 companiile sau instituţiile pot fi în permanent contact cu noutăţile
care le pot influenţa activitatea
securitate
 există o permanentă monitorizare în ceea ce priveşte activitatea pe

Twitter în scopul eliminării activităţilor ilegale care ar putea fi
diseminate prin intermediul reţelei. Astfel, Raportul privind
transparenţa, publicat semestrial de către Twitter (Twitter
Transparency Report) semnalează că în perioada ianuarie – iunie
2014 au fost primite 2058 de solicitări din partea guvernelor mai
multor ţări, legate de activitatea pe reţeaua de socializare privind:
activităţi criminale, informaţii despre anumite conturi, eliminarea
unor postări ilegale ori încălcarea drepturilor de autor

Contra Twitter – Dezvantaje
securitate
 falsa identitate
 spam-ul: una dintre problemele Twitter o reprezintă număr mare de
mesaje nesolicitate cu care se confruntă utilizatorul care este astfel
nevoit să depună suficient efort pentru a le filtra
 contactul cu persoane care folosesc informaţiile personale ale
utilizatorului în scopuri ilicite
relaţia cu cei care urmăresc activitatea utilizatorului (Followers)
 un număr mare de followers poate deveni, în timp, una dintre
cauzele de pierdere a concentrării utilizatorului asupra scopului
existenţei sale pe Twitter. Ideală ar fi o sortare drastică a
partenerilor de discuţii.
 numărul de followers nu reprezintă numărul real al persoanelor care
au cu adevărat o implicare în viaţa şi activitatea utilizatorului;
deseori funcţionează principiul reciprocităţii, fără vreo altă
semnificaţie personală
 dimensiunea limitată a mesajelor
 nivelul ridicat de accesibilitate poate afecta utilizatorul care va
neglija preocupările din viaţa reală în favoarea urmăririi activităţii de
pe Twitter

Către ce se îndreaptă Twitter?
Problema principală a reţelei Twitter, semnalată chiar la începutul
anului 2014 o constituie ritmul lent de creştere a numărului de utilizatori.
Twitter a încheiat anul 2013 cu o cifră de 241 de milioane de useri
activi lunar. În ultimele 4 luni ale anului 2013, reţeaua reuşit să crească
doar cu 9 miloane de utilizatori activi pe lună faţă de perioadele anterioare
(dintre care 1 milion de utilizatori din Statele Unite ale Americii).
În această situaţie, Twitter intenţionează, în primul rând, nu să
atragă noi utilzatori, ci să-i convingă pe cei care au devenit inactivi să
revină pe platformă. Publicaţia The Wall Street Journal (aprilie 2014)
relevă faptul că 44% dintre utilizatori nu au trimis niciodată un mesaj
(tweet).
Astfel, eforturile se vor concentra pe o înregistrare mai facilă de pe
dispozitivele mobile, diversificarea ofertei media, update-uri ale
cronologiei din Timeline.
Dick Costolo, CEO la Twitter este convins că introducerea unui mix
de schimbări va determina creşteri ale numărului de utilizatori pe
parcursul anului 2014.

În România

La sfârşitul lunii iunie 2014, Twitter ocupa locul 4 în ceea ce priveşte popularitatea în rândurile românilor, după Facebook, YouTube şi Instagram.

Comparativ cu Facebook, Twitter nu a reuşit încă să se impună în social media din România. Creşterea calităţii conţinutului informaţiilor diseminate, atragerea cât mai multor personalităţi în acest spaţiu, care, la rândul lor ar stimula creşterea numărului de followeri ar reuşi, probabil, să capteze interesul faţă de Twitter.

Sursa – http://www.anfp.gov.ro/

Transparenta și calitate in administrația publica prin Social Media .

MANUAL DE UTILIZARE A SOCIAL MEDIA ÎN ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ

Autori Cătălina BURCEA Ioana HÂRȚESCU Coordonator proiect: Nina Cugler

Comments are closed.